tisdag 12 februari 2008

kuklördag

Det är tisdag idag och jag är lessen att jag inte skrivit tidigare men jag har varit så jävla deppad. Sitter mest här hemma och lyssnar på Roy Orbison´s mystery girl och morrar.
Allt börja ju egentligen så bra i lördags..
Snoken, jag, Jögga och Monster satt och förkröka hos Jögga. Monster hade köpt jäger och Snoken blanda finn-groggar på sitt bästa brännvin. Jag kände väl redan runt halv åtta att det började gå överstyr men ni vet ju hur det är när man är full, man tror att man klarar allt. Mästerkatten Mats även kallad. Morsan skicka ett sms vid nio och sa att spelningen skulle börja om en halvtimme så vi drog på oss bästa gå-bort-pälsen och skuttade glada i hågen ner till hotell de geer. Snoken smilade in sig direkt men när jag, fullt nykter och städad enligt min mening, kom fram till insläppet var det tvärstopp. -Du är för full kattapa, sa vakten och spelade låtsaspolis. - För fan kompis, jag spelar ju i bandet och måste in och stämma guran nu direkt, sa jag och lade till värsta rockstjärneposen. - UT!, han pekade uppmanade på gatan.
Ja, och vad skulle jag göra? Jag slog till honom, den jäveln. bara lite löst såklart, men han ramla som en kägla. -Filmar du också? Kastar dig handlöst som värsta Stefan Ljungberg i fotbolls-em! , skrek jag och spottade på honom. -Släpp in mej till Strängen för fan!
-KUTA MATSA!, hojtade Jögga från kön, SNUTEN KOMMER!
Så jag drog, sprang för allt vad tassarna gick. Sladdade in i en buske bakom tandläkarn.
JÄVLAR! Mobilen måste ha åkt ut i all hast från polisen. Hur fan skulle jag nu få tag i Strängen? Plötsligt vinglade nån full brud förbi så jag fråga om hon hade nån telefon jag kunde låna. -Näe, svara hon mopsigt som fan. Jävla lebb!
Hasade mej bort så jag kunde se entrén till lokalen men självklart stod vakten med blåklockan där och prata skit. Inte en chans att jag kommer in. Lade mej utmattad i gräset och där, som en skänk från ovan, en halv flarra Marinella! Gud ser mej, tänkte jag och sen blev allt svart.
Vakna på morgonen i sängen med morsan och nån jävla brud. Morsan hade hittat mej sovandes när hotellet stängt och hon skulle hem, hon va inte alls glad.
Fan vilken jävla kuklördag! Måste dra till stockholm snart och träffa da Sträng. Ska bara bli av med den här satans ångesten först. /Määäääääääts

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan Matsa din amatör!! Ska bara säga att det var hysteriskt roligt INNE på hotellet, men du är väl en såndär trälig utekatt kan jag tro.
Och vem är Monster?

Matsas sa...

Det är väl för fan inte mitt problem att vakten hade kattfobi! Monster är Soggas katt.

Anonym sa...

Du får skärpa till dig lite! Snart är du väl till och med portad från Babylon... eller just ja, det var du ju redan. Hahaha
Men om du vill kan du komma och ta en bärs i Norrköping imorrn? Tänkte dra ett varv till Wasa och sjunga karaoke och hälsa på grabbarna.

Matsas sa...

ha, BÄRS! Sprrrrrrriiiit ska re va. Wasa, vad är det för skit. Jag ska ta en vit helg. Vilka grabbar, du skiter ju bara i dina grabbar har jag hört. Pfft...

Anonym sa...

Ja fy fan, det är väl inget att ha? Du ska väl inte snacka nåt om det förresten...

Matsas sa...

ha, en annan har så mkt brudar så di skulle inte ens få plats på berget allihopa samtidigt